Insändare: Är det så här ni behandlar era äldre kunder?

Insandare Ar det sa har ni behandlar era aldre kunder scaled



image.php?type=preview&uuid=77d02583 765c 5c38 bae3

Nu räcker det med bannemig. Har inte färdtjänsten lärt sig något, efter all kritik de fått tidigare?

Mina snart 90-åriga morföräldrar beställde skjuts till Bergvik för en kort tid sedan. Det var fantastiskt att få dig, det var annorlunda när de skulle hem. De hade beställt skjuts hem vid överenskommen tid, och gick ut med den för att vänta på bilen. Efter en timme hade pendeln fortfarande inte kommit. De tog då hjälp av en anhörig, som blev mycket upprörd över att höra att de hade väntat så länge, för att ringa färdtjänsten och fråga var fågelbilen var. Svaret de fick var “en ny bil kommer om 15 minuter”. Ingen bil kom någonsin. Det slutade med att den anhöriga körde hem dem.

Är det så här du behandlar våra äldre? Är det så här du behandlar dina kunder? Är det detta rykte du vill ha för dina tjänster? Tydligen med tanke på att du inte verkar ta den kritik du väl förtjänar. Varför ringde inte förarna och meddelade mig om de var försenade? Varför skickades det inte en ny bil direkt, som sedan faktiskt skulle komma och hämta dem?

Det verkar som att det är dags för dig att se över dina rutiner, för detta accepteras äckligt av dig! Skäms på dig!

Förbannade barnbarn


Upptäck mer från idag nyheter

Prenumerera för att få de senaste inläggen till din e-post.

Lämna ett svar

Upptäck mer från idag nyheter

Prenumerera nu för att fortsätta läsa och få tillgång till hela arkivet.

Fortsätt läsa

Rulla till toppen