46cfc90a d474 4927 b13d b9cb4dafbe64

Tack Magnus Persson för att du delar med dig av din upplevelse. Vi är ledsna att höra att du och andra resenärer upplevde förseningar och brist på information.
Vi strävar alltid efter att sätta in ersättningstjänster när nästa avgång är mer än 60 minuter bort (eller 30 minuter under rusningstid). Eftersom våra avgångar från Mjölby inte är tätare än varannan timme borde en ersättningsbuss ha ordnats. Om ingen buss var tillgänglig kan vi ibland behöva hänvisa till nästa tåg om inga andra alternativ finns tillgängliga.

Din synvinkel om samarbetet mellan företagen är viktigt och något vi tar på allvar. Vi strävar tillsammans med vår operatör för bättre samordning mellan järnvägsbolagen för att hantera sådana situationer.
I det aktuella fallet avslutade SJ sitt ansvar i Mjölby och lämnade över det till oss. För frågor om SJ-tjänster och tågvärdar rekommenderar vi att du kontaktar dem direkt.
Vi uppskattar din feedback och arbetar ständigt med att förbättra vår tjänst.
SJ “väljer att tacka nej till” möjligheten att svara, skriver presschef Jonas Olsson i ett mejl till DN:s redaktion.
Mer om insändare: Så här skriver du på insändare och svar
Fler insändare: dn.se/insandare


Upptäck mer från idag nyheter

Prenumerera för att få de senaste inläggen skickade till din e-post.

Upptäck mer från idag nyheter

Prenumerera nu för att fortsätta läsa och få tillgång till hela arkivet.

Fortsätt läsa